„Wzrost przesyłek PC w drugim kwartale 2018 r. Był napędzany przez popyt na rynku biznesowym, który został skompensowany przez spadające dostawy w segmencie konsumenckim”
– Główny analityk w Gartner Mikako Kitagawa.
„W przestrzeni konsumenckiej podstawowa struktura rynku, ze względu na zmiany w zachowaniu użytkowników komputerów PC, nadal pozostaje i nadal wpływa na wzrost rynku. Konsumenci używają głównie smartfonów do codziennych zadań, takich jak sprawdzanie mediów społecznościowych, kalendarza, bankowości i zakupów, co zmniejsza zapotrzebowanie na konsumencki komputer. W segmencie biznesowym dynamika PC najprawdopodobniej osłabnie w ciągu dwóch lat, gdy osiągnie szczyt wymiany dla systemu Windows 10. Dostawcy komputerów osobistych powinni szukać sposobów na utrzymanie wzrostu na rynku biznesowym, ponieważ uaktualnienie systemu Windows 10 zmienia cykl koniunkturalny”
– dodał Kitagawa.
Lenovo i Fujitsu to dwie z największych dostawców komputerów PC, którzy odnotowali największy wzrost sprzedaży w drugim kwartale 2018 roku, Fujitsu ze względu na wspólne przedsięwzięcie (utworzenie Joint Venture). Z kolei Lenovo będąc również w wirtualnym związku z HP Inc było na najwyższym miejscu w 2018 r, w oparciu o dane dot. globalnych dostaw komputerów PC. Wszyscy z pięciu największych dostawców komputerów odnotowali wzrost liczby przesyłek PC na całym świecie w ostatnim kwartale 2018 roku.
HP Inc odnotował trzeci kwartał z rzędu wzrostu sprzedaży PC . Utrzymał stały wzrost we wszystkich regionach, z wyjątkiem USA. W pozostałych regionach wzrost przesyłek znacznie przekroczył średnie regionalne.
Tymczasem Lenovo odnotowało najwyższy wzrost od pierwszego kwartału 2015 roku.