W lutym 2019 r. serwis Superbalist opublikował ostrzeżenie na swoich kanałach społecznościowych: Niestety, kilku naszych klientów zostało oszukanych. Otrzymali fałszywe wiadomości e-mail i / lub SMS-y z prośbą o zaktualizowanie danych karty kredytowej za pomocą linku. Pomimo licznych kampanii, które ostrzegają konsumentów i pracowników przed wszelkimi wiadomościami e-mail z prośbą o informacje finansowe, ludzie wciąż są łapani na tego rodzaju phishing. Cyberataki i oszustwa phishingowe są coraz częstsze. Zjawisko to według ekspertów od cyberbezpieczeństwa będzie się nasilać, ponieważ coraz więcej osób na całym świecie korzysta z Internetu.
Według Gartnera, światowe wydatki na produkty i usługi związane z bezpieczeństwem informacji osiągną w 2019 r. ponad 124 miliardy dolarów amerykańskich, co stanowi wzrost o 8,7% w stosunku do 2018 r.. Jest to wzrost o 12,4% w stosunku do 2017 r.
Rzeczywistość jest taka, że branża cyberbezpieczeństwa informacji będzie nadal rosła. Dane to nowa waluta i siła napędowa dla wszystkich firm. Informacje są przechowywane i dostępne za pośrednictwem wielu urządzeń, do których może uzyskać potencjalny atakujący.
12 lat temu badanie Clark School w Stanach Zjednoczonych było jednym z pierwszych badań, w których oszacowano niemal stały odsetek ataków hakerów na komputery z dostępem do Internetu. Badanie wykazało, że komputery są atakowane średnio co 39 sekund. Podczas badania odnotowano 2 244 ataków dziennie.
Szacuje się, że do 2020 r. na całym świecie zainstalowanych zostanie ponad 24 miliardy urządzeń podłączonych do Internetu – to więcej niż cztery urządzenia dla każdego człowieka na ziemi.
Podczas, gdy bezpieczeństwo cybernetyczne stało się o wiele bardziej wyrafinowane w ciągu ostatniej dekady, liczba cyberataków stale rośnie, ponieważ wzrasta także liczba urządzeń, do których mogą mieć dostęp hakerzy.
Phishing i wiadomości e-mail
91% wszystkich prób włamań jest inicjowanych za pośrednictwem poczty elektronicznej: wystarczy, że jeden pracownik, kliknie złośliwy link, otworzy zainfekowany załącznik lub prześle poufne informacje do oszusta, a firma zostanie narażona na znaczne ryzyko cybernetyczne.
Dobrą wiadomością jest to, że istnieją rozwiązania tego ryzyka – technologia i oprogramowanie, które mogą chronić komputery oraz wewnętrzna wiedza i umiejętności, które mogą zmienić sposób myślenia oraz prowadzenia działalności.
Prywatność
Pierwszym krokiem jest świadomość. Badanie Gartner z 2017 r. ujawniło, że potrzeby biznesowe, zmiany w branży i obawy dotyczące prywatności zaczynają być kluczowym czynnikiem decydującym o bezpieczeństwie w firmie. Gartner uważał, że obawy dotyczące prywatności doprowadzą do co najmniej 10% wzrostu zapotrzebowania rynku na usługi bezpieczeństwa w 2019 r.
Obawy związane z prywatnością – zarówno osobistą i biznesową- stały się kluczowe, ponieważ hakerzy nadal wyłudzają informacje i dane osobowe. Nawet jeśli chodzi o dostęp do większej sieci, a nie tylko do danych osobowych danej osoby.
Ochrona małych i średnich przedsiębiorstw przed zagrożeniami cybernetycznymi
Mark Kohler i Randall Luebke zwracają szczególną uwagę na ataki cybernetyczne, ponieważ są tak głównym powodem niszczenia zasobów w przedsiębiorstwach.
Zalecają pięć kluczowych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa w firmie. Poniżej prezentujemy 5 zasad cyberbezpieczeństwa, które powinien znać każdy pracownik:
Rozwiązaniem do zapamiętania wszystkich haseł jest użycie menedżera haseł w celu bezpiecznego ich przechowywania. Wiele tego rodzaju rozwiązań automatycznie wprowadza hasła, gdy są potrzebne, więc nie ma potrzeby ich ponownego wpisywania. W menedżerze wystarczy zapamiętać jedno hasło – to, które uzyskuje dostęp do głównego oprogramowania.
Większość pracowników popełnia te same błędy, które mogą ujawnić ważne informacje. Oto trzy rzeczy, które warto przestać robić już teraz: