AI ( Sztuczna Inteligencja) – zmienia działanie każdej branży technologicznej , prowadzać do tworzenia nowych modeli biznesowych , dalszej transformacji cyfrowej oraz zmian w przyszłości technologii , która jest w tym momencie bardziej zintegrowana z naszym środowiskiem naturalnym.
Inteligentne głośniki są teraz jednym z najszybciej rozwijających się technologii konsumenckich od czasu powstania smartfonów i są gotowe do zrewolucjonizowania sposobu , w jaki współpracujemy z technologią na co dzień. Dzięki tym głośnikom komputery mogą w końcu mówić naszym językiem.
Kluczowym pytaniem dla biznesmenów do rozważenia to :
W jaki sposób funkcja Voice Assistant wpłynie na sposób , w jaki klienci robią zakupy . I jak sprzedawca będzie musiał dostosować się do tego , jak wystawiać i sprzedawać swoje produkty oraz usługi ?
Amazon udostępnił dane , że wykorzystanie klientów Alexa do zakupów zwiększyło się ponad trzykrotnie w okresie świątecznym .
Wszystko zależy od tego , jak zdefiniujemy „zakupy” . W 2018 r. Voicebot odkrył, że 1 na 5 dorosłych Amerykanów wykorzystało głos w ramach zakupów . W 2019 r. Voicebot okrył również, że ponad 40% użytkowników inteligentnych głośników szukało produktów bo wyszukiwaniu głosowym .
Panuje powszechna zgoda co do tego , że zakupy głosowe rosną , ale co sprawia ,że są one takie atrakcyjne ?
Istnieje kilka powodów , dla których zakupy głosowe mają ogromny potencjał . Jeśli rozumiemy te powody , możemy kształtować strategie , która odpowiada lub przewyższa oczekiwania klientów .
Ogromny potencjałem zakupów głosowych jest o wiele szybsza możliwość kupna. Możemy mówić szybciej niż możemy pisać , więc używanie głosu jest zazwyczaj szybsze niż jakiekolwiek inny sposób kupowania .
Na przykład w 2018 r. Virgin Trains w Wielkiej Brytanii wprowadziło umiejętność Alexa , które pozwala klientom rezerwować bilety kolejowe przez Alexa . Trwanie średniego czasu rezerwacji biletu z 7 minut zmieniło się do 2 minut z pomocą głosu. Potencjał oszczędzania czasu to zawsze coś , co przemawia do klientów.
Zaoszczędzenie czasu pozwoli to zrobić klientom , w bardzo szybkim czasie .
Wystarczy :
1.Wyciągnąć telefon
2.Odpalić aplikacje lub stronę w której robimy zakupy
I wtedy można rozpocząć to wspaniałe doświadczenia , którym jest kupowanie i obsługa sklepu za pomocą głosu . Z głosem wszystko jest tylko wymową jest mniej barier do pokonania , aby rozpocząć zakupy .
A głos nie tylko pomaga w sprzedaży dóbr cyfrowych, takich jak jednorazowe dodatkowe życie w grach i subskrypcjach treści premium ; może to prowadzić do zwiększenia sprzedaży fizycznej, takiej jak bilety kolejowe i artykuły spożywcze, a nawet do sprzedaży produktów w sklepie.
Drugi przykład zwiększania konwersji głosu pochodzi z agencji Mars. Jest to testowanie asystenta głosowego w sklepie o nazwie SmartAisle ze sprzedawcą BevMo !, który pomaga klientom zdecydować, którą whisky kupić. Oto jak to działa: Amazon Echo jest zainstalowany na podświetlanym regale w alejce whisky w sklepie. Klienci stoją przed Echo i głośno rozmawiają o umiejętności SmartAisle. Z kolei Echo udziela informacji o niektórych rodzajach whisky i prowadzi klienta przez proces podejmowania decyzji. W regale znajdują się światła pod każdą butelką, a gdy rozmowa postępuje, a asystent zaczyna się zmniejszać wybór, światła pod wykolejonymi whisky przygasają. Pod koniec doświadczenia klient zostaje z jedną butelką whisky oświetloną na półce. Bree Glaeser, dyrektor ds. Innowacji w agencji Mars, powiedziała mi: „Ludzie nie zawsze chcą iść z opinią sprzedawcy sklepu”.
Głos jest także rozszerzany na strony internetowe przez firmy takie jak Voysis. Zamiast tracić czas na filtrowanie i wyszukiwanie na stronie internetowej sprzedawcy, klienci korzystający z Voysis mogą po prostu poprosić o „parę czerwonych butów Nike poniżej 100 USD w rozmiarze 9”, a Voysis zrobi dla ciebie filtrowanie.
Sprawienie, by głos stał się integralną częścią Twojej firmy, nie stanie się z dnia na dzień, ale firmy, które wprawiają w ruch koła, mogą być gotowe do pracy za rok. Ale najpierw musisz zejść z bloków startowych.